کلمات کلیدی و اهمیت آنها

نوشته شده توسط سپتامبر 16, 2013 مقالات بهينه سازي, وبلاگ ۳ دیدگاه
keywords

کلمات کلیدی یا همان KeyWords:

به طور کلی کلمات کلیدی معرف موضوع نوشته شما می باشد همانطور که شاید خیلی ها بدانند تقریباً تمام موتورهای جستجو به وسیله ی روبات هایی به نام عنکبوت یا همان Spider Robot سایت ها و وبلاگ های ایجاد شده در اینترنت را بررسی می کنند و محتویات آن ها را در سرورهای خود ذخیره می کنند که به اینکار به اصطلاح ایندکس شدن صفحات یک سایت در موتورهای جستجو می گویند، موتورهای جستجو بر اساس ویژگی های مختلفی یک سایت و یا وبلاگ را بررسی و ایندکس می کنند که کلمات کلیدی یکی از مهمترین این ویژگی ها می باشد.

نقش کلمات کلیدی

موتورهای جستجو برای افزایش رتبه سایت به کلمات کلیدی بسیار اهمیت می دهند و می توان گفت آنها با عبارات و کلمات کلیدی است که صفحات وب سایت شما را پیدا و در صدر نتایج جستجو قرار می دهند. سایت شما ممکن است در رتبه های بالایی قرار داشته باشند اما بازدید کننده زیادی نداشته باشید و دلیل آن این است کلمات کلیدی سایتتان چیزی نیست که بازدید کنندگان آن را جستجو می کنند. هر چه کلمات کلیدی درستر و مناسب تری انتخاب کنید صفحات شما راحت تر پیدا خواهند شد و بازدید کنندگان بیشتری خواهید داشت. بنابراین بسیار مهم است که بدانیم این کلمات کلیدی را در کجا و به چه صورت قرار دهیم تا بتوانیم به بهینه سازی وب سایت خود کمک کنیم.

نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب

انتخاب این کلمات رابطه ی مستقیمی با محتویات نوشته و مطالبمان دارد، یعنی چه؟ یعنی اگر محتویات سایت و یا وبلاگ شما در مورد “دانلود نرم افزار” است نباید از کلمه ی کلیدی “ماشین” ! و یا حتی “فروش نرم افزار” استفاده کرد. البته این کار تاثیری در ثبت مطالب شما در موتورهای جستجو ندارد، یعنی موتورهای جستجو با جستجوی کلمه ی مثلا “فروش نرم افزار” توسط کاربران صفحه ی شما را به نمایش در می آورد ولی این کاربر است که با دیدن موضوعی غیر از موضوع مورد نظرش در صفحه ی شما دیگر به سایت و یا وبلاگ شما سر نمی زند! (البته موتورهای جستجو هم بیکار نیستند و کلمات کلیدی ای را که با محتویات مطلب شما بی ربط اند ایندکس نمی کنند، مخصوصا موتور جستجوی گوگل) پس برای انتخاب کلمه ی کلیدی اولین گام مرتبط بودن آن با محتویات نوشته است.

دومین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که کلمه ی کلیدی نباید طولانی و یا یک جمله باشد بلکه همانطور که از اسم آن معلوم است باید کلیدی ترین کلمه ای که به محتویات نوشته مربوط است، باشد. برای مثال مطلب سایت شما تحت عنوان “دانلود نرم افزار آنتی ویروس” است، مناسب ترین کلمه ی کلیدی “دانلود” است.

سومین نکته ای که در انتخاب این کلمات مهم است این است که به یک کلمه ی کلیدی اکتفا نکنید و تا می توانید کلمات کلیدی مرتبط با متن نوشته و البته با رعایت نکته ی بالا (دومین نکته) بسازید و استفاده کنید. (البته این به معنی آن نیست که کلمات شما خیلی زیاد شوند، موتورهای جستجو معمولا حدود ۲۰۰ کاراکتر را می خوانند، پس بیشتر از این تعداد استفاده نکنید زیرا تاثیری در موتورهای جستجو و بازدید سایت شما ندارد) مثلا در همان مثال بالا می توانید از این کلمات نیز استفاده کنید: “دانلود آنتی ویروس” ، “آنتی ویروس” ، “آنتی ویروس جدید” و …

محل قرار دادن کلمات کلیدی یا همان KeyWords:

عنکبوت ها سایت شما را از بالا به پایین می خوانند، پس محل قرار گیری این کلمات هر چه بالاتر بهتر! بهترین مکان بعد از تگ Title می باشد.

 

۳ دیدگاه

دیدگاه خود را بگویید

ایمیل لازم است ولی منتشر نمی شود


پنج − = 4